kerana kita mahasiswa

kerana kita adalah mahasiswa yang berilmu,menyokong setiap aspirasi yang didokong universiti.,membudayakan idealisme yang mampu dan seharusnya dicapai oleh mahasiswa,kerana itu blog ini dinamakan PENCARIAN ILMU..

Sabtu, 5 Mac 2011

kanak-kanak ribena tadika ihsan

alhamdulillah,tadi telah selamat berlangsung hari sukan tadika ihsan utm. seronok sangat dapat melihat pelbagai telatah anak-anak kecil dan juga ibu bapa mereka. barulah saya mengerti,betapa menjadi seorang cikgu tadika adalah sangat penat. terpaksa berhadapan dengan pelbagai kerenah anak-anak kecil,dengan masalah pengurusan lagi dan juga masalah-masalah teknikal sampingan adalah sesuatu yang menakjubkan bagaimana guru-guru tadika ini sanggup berhadapan denga anak-anak ini untuk jangka masa yang panjang

baiklah,bercerita mengenai pengalaman menjaga rumah sukan tadi,saya telah diberi amanah untuk menjaga rumah sukan kuning atau 'Rumah Uthman'. belum apa-apa lagi sudah ada adik kecil yang menangis. terpaksa pergi memujuk adik itu,kemudian berlari untuk menjaga barisan yang sudah tak kelihatan seperti barisan. walauun hanya menjaga budak-budak dalam lingkungan 20 orang,itu sudah cukup untuk membuat saya pening kepala. itu baru je meminta mereka masuk dalam barisan,belum lagi selang sorang menangis dengan seribu satu sebab dan paling best skali mereka mesti cakap 'nak jumpe ibu@umi'... dan saya hanya mampu memujuk.....

kemudian diteruskan lagi dengan acara yang menarik hati iaitu acara pom-pom. dengan diketuai oleh timbalan presiden 1 rakan pusat islam,ia telah memeriahkan lagi acara pom-pom. hurm,ternyata adik-adik seakan suka dengan si demonstrants pom-pom tu =)..

banyak kenangan manis berada dengan adik-adik ni. yang paling saya dapat kesan dari anak-anak ini adalah,mereka sangat perlukan dan mahukan perhatian dari kita. cuba bayangkan,saya baru je duduk dah datang sorang@ dua orang untuk duduk atas riba. belum lagi yang datang dan menayangkan medal-medal yang mereka menang. tambahan lagi,anak-anak foreigner yang tak faham bahasa melayu juga turut datang dan menayangkan medal mereka. semata-mata mahu menunjuk yang mereka juga dah main sukan..saya pasti,fasi-fasi lain juga merasakan perkara yang sama

tapi kami surrender awal. dalam pukul 12 memang kami dah tak boleh nak kawal mereka. huru-hara dewan KP tu dengan kerenah anak-anak kecil berlari ke sana-sini. saya pun hanya mampu menangkap mereka yang berada dekat dengan saya tapi lama-lama...owh,tak boleh dah..sangat penat mengejar mereka~
(maaf,tiada gambar dapat disertakan dalam post ini,sebab saya paling tak suka bergambar)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan