kerana kita mahasiswa

kerana kita adalah mahasiswa yang berilmu,menyokong setiap aspirasi yang didokong universiti.,membudayakan idealisme yang mampu dan seharusnya dicapai oleh mahasiswa,kerana itu blog ini dinamakan PENCARIAN ILMU..

Rabu, 23 Mac 2011

dimana rasa cintaMu?

aku masih perlukan Dia,
dahulu,kini dan selamanya,
kerana aku sangat lemah dan tidak berdaya,
melainkan dengan sedikit kekuatan dariNya

aku mahu mencintai-Nya,
tetapi terasa satu kekosongan dalam hati ini
terasa sangat hina,
kerana masih tidak mampu untuk mencintaiNya
dengan sepenuh hati..

hamba apakah aku ini???
tak selayaknya aku menggelarkan diri sebagai hamba
seandainya masih tidak mampu menghadirkan rasa cinta pada Dia..

Allah...
Engkau paling berkuasa
Engkau paling bijaksana

Allah...
aku meletakkan seluruh penghidupanku padaMu
aku meletakkan jiwa dan nyawaku padaMu
aku letakkan kelebihanku dan kelemahanku padaMu

ya ALLAH,
hadirkanlah rasa cinta padaMu
hadirkanlah rasa rindu padaMu
hadirkanlah rasa mengasihi padaMu

aku sudah tidak sanggup,
untuk hidup dalam kekosongan ini
untuk hidup dalam kelelahan ini

kembara hamba mencari cinta tuannya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan